18 مهر 1403
16

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه روستاهای استان گفت: در حوزه مسکن هنوز 45 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم و ناایمن هستند که سکونت در آنها مخاطره‌آمیز است.

سکونت ۴۵ درصد روستاییان گلستانی در خانه‌های ناایمن
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، داوود خسروی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر توسعه زیرساخت‌‎ها در روستاها اظهار کرد: در سال‌های اخیر خدمات و امکانات زیرساختی خوبی در روستاها ایجاد شده با اینهمه مهم‌تر از همه این موضوعات، مقوله مسکن است که ارتباط مستقیمی با ماندگاری جمعیت در روستاها دارد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به آمار آخرین سرشماری انجام شده در استان در سال 1395 گفت: حدود 47 درصد جمعیت استان در 936 روستای بالای 20 خانوار سکونت دارند و در سال‌های اخیر با ارتقای سطح برخورداری روستاها از امکانات و خدمات زیرساختی، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هم هستیم.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها تعریف شده است، علت اصلی آن را حفظ قشر مولد در روستاها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، وظیفه دستگاه‌ها نیز برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به این مناطق سنگین‌تر است.

خسروی مسکن را از ضروریات حضور و ماندگاری در روستاها عنوان کرد و افزود: در روستاها مهم‌ترین مسئله تأمین مسکن مناسب و اجرای طرح‌های هادی است. براساس آخرین آمارها 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که تاکنون 90 هزار فقره تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی ناایمن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تا کنون 55 درصد واحدهای مسکونی ناایمن در روستاهای استان ایمن سازی و مقاوم سازی شده است اما هنوز 45 درصد واحدها غیرمقاوم و ناایمن هستند که با توجه به خشتی و گلی بودن این واحدها و پایان عمر مفید آنها، سکونت در این واحدها مخاطره‌آمیز است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: دولت به منظور مقاوم سازی و ایمن سازی واحدهای مسکونی فرسوده تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان می‌پردازد و مالکان واحدهای مسکونی غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیادمسکن شهرستان‌های محل سکونت خود، برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir